Mijn reis door New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sam Ven - WaarBenJij.nu Mijn reis door New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sam Ven - WaarBenJij.nu

Mijn reis door New York

Door: Sam van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Sam

18 Maart 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Beste volgers,

Ik geloof dat het tijd is om wat over mijn huidige reisavontuur te vertellen.
15 maart ben ik om 8 uur s'ochtends op het vliegtuig gestapt en iets meer dan 9 uur later kwamen we rond 12 uur aan in New York. Daar hebben we bij het ymca onze tassen uitgepakt. Als ik met mijn hoofd UIT het raam ga hangen, en ik kijk naar rechts, dan heb ik een geweldig uitzicht op een deel van central park :p.
Die dag hebben we nog best veel gedaan. We zijn begonnen met een gezonde hamburger bij de mac. Toen hebben we daarna een supermarkt gevonden waar je voor $0,99 een 2liter fles sprite kunt halen.
In de avond zijn we richting times square gelopen, dit was eenvoudig te omschrijven met 1 woord, 'overweldigend'!! We zijn winkels ingelopen als de M&M store en de dysney winkel :p.
We hebben die avond gegeten bij de subway, wat mij tot mijn verbazing en enigsins teleursteling ontzettend tegenviel, aangezien de broodjes subway in tilburg vele malen lekkerder zijn.

16 maart, we zijn rond half 8 opgestaan en zijn toen gaan hardlopen in central park.
Na te hebben gedouched in een gemeenschappelijke badkamer die vol stond met duitse jongeren, hebben we ons ontbijt bij een kraampje op straat gehaald. Voor slechts $3 krijg je een broodje ei met spek, kaas en eventueel ketchup. Voor iedereen die ooit naar New York gaat, een echte aanrader want het was werkelijk waar verbluffend lekker.
Na ons ontbijtje zijn we gaan shoppen op 5th avenue. We zijn nog snel even de openbare bibliotheek ingelopen die echt immens groot was.
Na de bieb zijn we via 5th avenue doorgelopen naar macy's waar ik een nieuw paar slippers heb gekocht, aangezien die hard nodig zijn als je ziet waar we moeten douchen en urineren. Eenmaal teruggekomen in het hotel kwam ik er achter dat mijn slippers, ik schat zo'n 4 maten, te klein waren, en dat terwijl ik dagt slim te zijn geweest om de goedkoopste slippers te kopen :s. S'avonds hebben we een koude burrito gegeten bij een mexicaans restaurant. Daarmee hebben we onze dag afgesloten.

17 maart, het was sint patricksday vandaag. Na weer een lekker $3 ontbijtje zijn we door central park richting 5th avenue gelopen waar de optocht van 11 tot 3 zou duren. Overal om ons heen zagen we mensen in het groen, echt IEDEREEN wad groen gekleed, behalve ik, want ik had niks groens bij afgezien van mijn hardloop schoenen. Dus heb ik de hele dag in mijn fel rode vest (met extra dikke rand) tussen de groene massa gelopen. Overal waar we kwamen zag je ieren lopen. En het was zo druk dat je er een half uur over deed om 1 blok verder te komen.
Die middag hebben we onze lunch bij de supermarkt gehaald. En in de namiddag zijn we in central park op een grasveld gaan zitten kaarten. Heel het park zat vol groepjes jongeren. In de avond heb ik penne gehaald bij een supermarkt, die ik 1 verdieping later heb kunnen opwarmen en opeten, ideaal zo'n supermarkt.
We waren van plan die avond van het uitzicht te gaan genieten vanaf de top van het rockerfeller center, we hadden zelfs onze kaartjes al. Tot dat ons bij de lift werd verteld dat je niks kon zien door de bewolking. En dat terwijl vandaag de hele dag de zon heeft geschenen en het zo'n 20 graden is geweest. We hebben onze kaartjes laten uitstellen naar maandag :( :p.
We hebben de avond afgesloten bij de apple store, waar eergister de nieuwe iPad is uitgekomen, persoonlijk vond ik hem niet zo veel aan.
En nu zit ik om 10 over 12 nog steeds een verslag aan jullie te schrijven.

Ik hoop dat dit uitgebreid genoeg was want ik ga het vanaf nu niet iedere keer meer zo doen.

Heel veel groeten uit New York van mij en Robin.

  • 18 Maart 2012 - 06:10

    Kaatje .:

    Hallo sam. Het eerste wat ik nu in de ochtend doe is kijken of er iets te lezen valt bij jouw siite.(tijdens de kop koffie) wat enig dit verslag.heb het gevoel zelf beetje mee te reizen.alleen is het weer bij jouw veel beter.ik weet niet hoe lang je nog in de big apple blijft maar probeer ook naar het vrijheidsbeeld te gaan.schijnt heel indrukwekkend te zijn.ik vind het super dat je samen met robin deze reis kunt maken.blijf je volgen! Geniet!!! Groetjes van die 3 op de berg.love you.

  • 18 Maart 2012 - 06:10

    Kaatje .:

    Hallo sam. Het eerste wat ik nu in de ochtend doe is kijken of er iets te lezen valt bij jouw siite.(tijdens de kop koffie) wat enig dit verslag.heb het gevoel zelf beetje mee te reizen.alleen is het weer bij jouw veel beter.ik weet niet hoe lang je nog in de big apple blijft maar probeer ook naar het vrijheidsbeeld te gaan.schijnt heel indrukwekkend te zijn.ik vind het super dat je samen met robin deze reis kunt maken.blijf je volgen! Geniet!!! Groetjes van die 3 op de berg.love you.

  • 18 Maart 2012 - 09:13

    Mieke:

    Hay Sem, ik heb net je schoenen in de kast gezet, het is hier heel rustig en leeg zonder jou. Ik heb net je eerste foto,s gezien. Super man! Hoe bevalt de YMCA kun je er een beetje slapen? Het is hier prachtig weer. We komen net terug van een leuke theater voorstelling met lekker eten. Minouche en Tom hebben net de proefwerkweek achter de rug en liggen nu lekker te luieren. Hoop dat je samen met Robin Nem York onveilig aan het maken bent. Liefsxx Mieke

  • 18 Maart 2012 - 09:50

    Daddy:

    Mieke en ik liggen net op bed je eerste reisverslag te lezen. Wat leuk, fantastisch! Jij samen met Robin de Big Apple onveilig aan het maken en wij die je op 1000den kilometers afstand bijna kunnen meegenieten van een potje kaarten in Central Park. Vind ik echt te gek. Zo te zien en te lezen vermaken jullie je opperbest, en dat is je geraden! Goed om te zien dat je slim inkoopt, af en toe rust neemt en ook aan je conditie werkt. Vergeet niet af en toe groenten en fruit te eten, dat voorkomt ellende. Heb je al een beetje contact met andere globetrotters? Werkt je tablet goed? Kun je je spullen op een veilige plek achterlaten of moet je alles meesjouwen? Hier gaat alles goed, opa is weer koortsvrij en heeft alweer in de tuin gewerkt. Wij zijn denk ik net zo benieuwd naar het vervolg als jullie. We leven met jullie mee, wensen jullie onvergetelijke momenten en zijn meer dan benieuwd naar het volgende signaal, bericht of verslag. Heel veel plezier en groeten aan Robin.

  • 18 Maart 2012 - 19:29

    Peter En Marischka:

    Hai Sam, lieve neef,
    Hartstikke stoer dat jij en Robin samen naar de US zijn gereist. En nu in NY. Wauw, the city that never sleeps. Geweldig. En heel leuk om alles van jullie te kunnen lezen via dit blog. Ik heb zo juist uitgebreid met Mieke gebeld dus we zijn weer redelijk op de hoogte van jullie vertrek en reis tot nu toe. Lekker dat het weer daar zo goed is.
    Geniet van jullie reis!

    Heel veel liefs van de Van de Vennetjes uit Zeist

  • 19 Maart 2012 - 12:37

    Charlotte:

    Ha Sam!
    Leuk verhaal, ook leuk dat we precies kunnen volgen wat je elke dag en eet en hoeveel je daar voor betaalt. Haha jokie, je bent een leuke schrijver !

    Have fun en zie je volgende verhaal wel weer verschijnen :) X Charly

  • 19 Maart 2012 - 13:54

    Sam Hamer:

    Subway Tilburg The Best!

  • 19 Maart 2012 - 22:03

    Mieke:

    Hy, leuk die reisverslagen, ik zit te wachten op weer zo'n leuk verhaal. Geweldig te horen dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Zijn jullie ook al een dag naar het strand geweest, dat schijnt ook een aanrader te zijn. Zeker als je al zoveel dagen rondloopt in NY een leuke afwisseling. Hebben jullie inmiddels al de stad van bovenaf gezien? Hier in Nederland is ook de lente aangebroken, af en toe zonnig weer. Sam kunnen we een keertje skypen?
    Lots of fun, xxMieke

  • 21 Maart 2012 - 09:10

    Kaatje:

    Hello Sammie boy.how are you? Ik zit alweer aan de koffie en kijk naar jouw reisverslag.je moet het druk hebben want er is niets nieuws bij gekomen.zitten jullie nog in New York? Wanner gaan jullie verder met jullie reis?Ik zit hier nog steeds op de berg met Jean en Keetje.Het weer wordt in ieder geval al beter.De zon schijnt.blijf je volgen en mis je nu al!! Zie je over 111 dagen.geniet van jullie reis en laat die Amerikanen maar eens een poepie ruiken met 2 van die knappe,goed uitziende mannen.dikke knuffels uit Ubachsmountin en van Oma uit Valkenburg.love You.Doei.Kaatje,Keetje en Jeanpie.xxx

  • 22 Maart 2012 - 07:07

    Mutti :

    Hay, leuk die telefoontjes van je, al was je wel heel slecht te verstaan. Ik kijk ook elke dag ffnaar deze site omdat ik benieuwd ben wat jullie weer beleefd hebben. Jullie hebben het natuurlijk veel te druk om telkens internetverbinding te zoeken dus afwachten maar. Morgen naar Washington DC? Ben benieuwd of je alles in je rugzak krijgt.
    Hier gaat het leven gewoon door de zon schijnt, het is terrassen weer en Tom doet vrijdag eindexamen dans. Bink mist jou zichtbaar, hij is nog eigenwijzer. We hebben nog niets gehoord van de opleiding in Heerlen, ik laat je zo snel mogelijk iets weten. Het is wel erg stil hier in huis, Bink wij en de tv(:-) missen je. Geniet ervan en veel groetjes aan Robin. We luv Joe xxMieke

  • 22 Maart 2012 - 21:25

    Bernadette:

    Hi Sam, ik sprak Mieke gisteren die vol trots over je reis sprak en over je verslagen! Ik dacht ff kijken! Leuk, ga je zeker een beetje volgen, geniet , maar dat zul je zeker doen!
    Liefs vanuit Tilburg (klinkt saai he......)

    grtz. Bernadette

  • 24 Maart 2012 - 09:47

    Tominator;):

    Hee Big Brother is watching you:)
    Maar helaas zie ik geen nieuwe verslagen of foto's:(
    Dit betekent dat je het natuurlijk ontzettend naar je zin hebt, maar toch ben ik wel benieuwd hoe het er allemaal uitziet over there, en hoe jij het allemaal ervaart. Dus als je toch ooit even een beetje tijd voor ons vrij maakt, mag je er speciaal voor mij wat leuke pica's en een verslag op plaatsen;)
    Het gaat ouwe goed moat! Be careful!
    Laters x;)

  • 25 Maart 2012 - 11:49

    Kaatje En Jeanpie:

    Hello Sam.volgens mij zit je nu in Washington DC.Hoe staat het leven daar?Kijk iedere dag maar er komt verder geen nieuws.Wij hier maar allemaal wachten!Ben je al bij Obama op de koffie geweest?Willen graag foto van wiite huis zien.hoe lang blijf je nu daar? Jullie zullen het wel druk hebben met alles te bekijken maar pak ook wat rust want jullie moeten straks nog gaan werken.laat snel wat van je horen want we zijn erg benieuwd.hier is verder alles oke.dikke knuffies vanaf de berg.Jeanpie,Kaatje en loopse Keetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 807
Totaal aantal bezoekers 20694

Voorgaande reizen:

15 Maart 2012 - 11 Juli 2012

reizen door amerika

Landen bezocht: